Nga Kor Ming Mempersoalkan Kerajaan Bina Banyak Masjid


Hari ini DAP kafir harbi yang meneruskan lagi agenda mereka menentang Islam dengan pertikai bantuan kerajaan kepada umat Islam . Kali ini Nga Kok Ming , Ahli Parlimen Taiping yang pernah membawa ayat Al Quran dahulu di ceramah politik hari ini mempersoal perbelanjaan kerajaan sebanyak RM748.26 juta bagi membina 611 buah masjid bagi tempoh 2000 hingga 2008 sedangkan pada masa sama kerajaan gagal membina rumah ibadat bagi agama lain untuk tempoh yang sama.

Pemimpin yang diagungkan oleh PAS ini berkata walaupun mengalu-alukan usaha kerajaan memartabatkan agama Islam tetapi pada masa sama berasa kesal kerana rakyat bukan Islam telah dianaktirikan sedangkan mereka juga adalah pembayar cukai.

Beliau yang juga Setiausaha DAP Perak berkata, sebab itu kerajaan Pusat harus belajar daripada kerajaan campuran DAP, Pas dan PKR di Perak dahulu serta kerajaan Pas Kelantan yang membenarkan pembinaan tokong terbesar di Asia Tenggara walaupun turut memartabatkan Islam.


“Dan kerajaan pakatan pembangkang di Perak ketika memerintah dulu banyak menawarkan tapak tanah kepada kuil-kuil Hindu, gereja dan tokong supaya rakyat penganut agama tersebut tidak merana dan berasa terpinggir,” katanya.

‘Semua rakyat adalah pembayar cukai, adalah tidak adil penganut agama bukan Islam dianaktirikan,”

Cukup biadap dan kurang ajar sekali Cina Chauvanis DAP ini yang persoal peruntukan kerajaan untuk pembinaan masjid. Apakah agenda Nga Kok Ming ini persoal semua ini ?? Adakah beliau tidak baca Perlembagaan Persekutuan iaiu Artikel 3 yang menyatakan

Agama Islam adakah agama rasmi Persekutuan tetapi agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di maan-mana bahagian dalam Persekutuan".

Berasaskan kepada fasal inilah yang membolehkan ugama Islam diberi keistimewaan dan juga keutamaan oleh kerajaan sejak merdeka hinggga kini untuk memartabatkan serta memperkasakan risalah dakwah Islamiah serta prasarana-prasarana yang berkaitan dengan kepentingan umat Islam di negara ini. Agama-agama seperti hindu, kristian, buddha dan lain-lain agama tidak tercatat secara khusus dan tidak pula diberi keistimewaan dan keutamaan sebagaimana agama Islam.

PB berpendapat Nga Kok Ming buta tentang Perlembagaan Pesekutuan dan tindakan beliau mempersoal peruntukan ini jelas menghina Agama Islam sebagai agama rasmi persekutuan .Di Pulau Pinang pun sekarang ini , peruntukan untuk masjid juga telah disamaratakan dengan tempat ibadat agama-agama lain.

Itu pun masih ada lagi orang Melayu dalam PKR dan PAS yang menyokong parti chauvanis seperti DAP ini. Mana perginya pemimpin-pemimpin PAS yang kononnya mengatakan mereka parti yang pejuangkan Islam di dalam Parlimen ?? Mengapa mereka bisu dan tidak bantah Nga Kok Meng ?? Jadi balaci dan barua DAP ka ?? Ini parti rasis DAP ,rakan sekutu anda telah pertikai peruntukan untuk pembinaan masjid untuk umat Islam !!

Jelas pemimpin Melayu dalam PAS dan PKR ini telah buta dan tidur kerana terlalu mengagungkan DAP. DAP juga pernah mengedarkan risalah di PP bahawa mereka tidak anti Islam untuk mengaburi orang Melayu tetapi ini Nga Kok Meng begitu lantang pertikai peruntukan kerajaan untuk pembinaan masjid . Kalau lah puak2 ini memerintah negara ini , kita tak tahu nasib umat Islam pada masa itu .

ps # Lepas ni suruh la Nik Aziz nak doakan kehancuran Nga Kok Ming sebab pertikaikan kerajaan bina banyak masjid..

No comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP